Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου 2014

Τεχνική Shabby chic.....(μικρό tutorial).

Όταν πριν 2 χρόνια άρχιζα σιγά σιγά να ασχολούμαι με το ντεκουπάζ, θυμάμαι να κοιτάζω με μανία βιντεάκια στο youtube και να αναζητώ συμβουλές στα δικά σας μπλογκ για τις τεχνικές, με βοηθήσατε ( κι ας μην το ξέρετε) πολύ εσείς οι παλιότερες με τα μικρά μαθήματα που έβρισκα στις σελίδες σας.
Έτσι έρχομαι στο σήμερα και με την μικρή εμπειρία που έχω αποκτήσει απευθύνομαι στα κορίτσια που τώρα ξεκινάνε να ασχοληθούν με αυτό το χόμπι...και δείχνω ένα μικρό tutorial για την περίφημη τεχνική παλαίωσης shabby chic.

Αρχικά να σας πω για τα υλικά που χρειάζονται.....


* μια ξύλινη επιφάνεια
* αστάρι
* 2 χρώματα ακρυλικά (ένα σκούρο , ένα πιο ανοιχτό, εδώ γκρι και ροζ)
* κερί παλαίωσης ή εναλλακτικά κερί ρεσό
* πινέλο
* γυαλόχαρτο 
* βερνίκι 

Αρχίζουμε λοιπόν περνώντας αστάρι την επιφάνεια μας. Εδώ να πω ότι οι επαγγελματίες του είδους λένε ότι μπορούμε να παραλείψουμε αυτό το στάδιο αφού η επιφάνεια μας είναι φυσικό υλικό. Εγώ το χω κάνει και με τους δυο τρόπους διαφορές δεν έχω δει, ίσως πράγματι να μην χρειάζεται αστάρωμα, από συνήθεια επιλέγω να το κάνω.


.....κατόπιν βάφω την επιφάνεια μου με το πιο σκούρο χρώμα....και αφήνω να στεγνώσει...


πάμε στη φάση του κεριού, αυτό είναι που θα μας βοηθήσει να κάνουμε την παλαίωση. Περνάμε ένα λεπτό στρώμα. Εγώ να πω ότι χρησιμοποιώ κερί κρέμα, του ξυλουργού που λέμε, με βοηθάει καλύτερα στο να ελέγχω την ποσότητα που χρησιμοποιώ, αφού το περνάω με τα δάχτυλα μου. Είναι λίγο ακριβό( ...θα το βρείτε και στα καταστήματα που πουλάνε είδη ντεκουπάζ) αλλά δεν θα τελειώσει ποτέ. Εναλλακτικά μπορείτε να τρίψετε την επιφάνεια με ρεσό ή ότι άλλο κερί έχετε.


...μετά περνάμε στο πιο ανοιχτόχρωμο χρώμα,να πω εδώ, ότι δεν είναι ότι ευκολότερο να δουλέψετε πάνω στην επιφάνεια που έχει κερί. Περνάμε την επιφάνεια με όσο το δυνατόν λιγότερες πινελιές. Καλό είναι να βάζετε αρκετό χρώμα στο πινέλο και να φτάνει η πινελιά από την μια άκρη της επιφάνεια στην άλλη και όχι πολλές επαναλήψεις η μία πάνω στην άλλη.

μετά το στέγνωμα παίρνουμε γυαλόχαρτο, καλό είναι να είναι ένα χρησιμοποιημένο, και τρίβουμε την επιφάνεια προς μια κατεύθυνση ( όχι παράλληλα και κάθετα συγχρόνως ή κυκλικά). Ο καθένα ανάλογα τις προτιμήσεις του μπορεί να τρίψει πολύ ή λιγότερο

και φτάνουμε έτσι στο τελικό αποτέλεσμα...

πάντα στο τέλος περνάμε με βερνίκι για την προστασία του έργου μας...

μερικά έργα που έχω φτιάξει για να δείτε το αποτέλεσμα σε μεγάλη επιφάνεια




μικρές λεπτομέρειες.....

* τα χρώματα που θα επιλέξουμε καλό είναι να ταιριάζουν με το θέμα του χαρτιού που θα κάνουμε ντεκουπάζ . Βάζουμε από κάτω το σκουρο και πάνω το ανοιχτό (...εγω έχω κάνει και το ανάποδο να ξερετε, γιατί έτσι μου άρεσε καλύτερα)
*κερί βάζουμε για να φανεί το κάτω χρώμα, διαφορετικά με το τρίψιμο θα παίρναμε και τα δυο χρώματα
* αν θέλετε να φαίνεται σε μεγαλύτερα τμήματα το κάτω χρώμα , βάλτε περισσότερο κερί και τρίψτε πριν στεγνώσει εντελώς π.χ...



 Είναι πράγματα που έχω μάθει , τα χρησιμοποιώ έχω φτιάξει αντικείμενα με αυτό τον τρόπο .Ελπίζω να βοήθησα.....!!!!
Εύχομαι η ανάρτηση αυτή να φανεί χρήσιμη. Στις πιο έμπειρες ίσως να φαίνεται απλό όμως πιστέψτε με σε αυτόν που ξεκινάει ( ....το χω ζήσει) και η πιο ασήμαντη πληροφορία φαντάζει σημαντική!

Υ.Γ. Συγνώμη αν φαίνονται οι μάρκες των υλικών στις φωτογραφίες (προσπάθησα να το αποφύγω όσο γινόταν) γιατί σκοπός μου δεν είναι να διαφημίσω τίποτα.

Ευχαριστώ και καλές δημιουργίες!!!!!!!

45 σχόλια:

  1. Γεια σου Ράνια! Πολύ ωραιές και χρήσιμες οι συμβουλές σου για το ομορφο χόμπι του ντεκουπάζ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. πραγματι το ντεκουπαζ είναι ένα πολύ όμορφο χόμπι!
      Καλημέρα.

      Διαγραφή
  2. Δεν έχω χρησιμοποιήσει ποτέ αυτή την τεχνική! Πάντως φαίνεται απλή, τα υλικά τα έχω, οπότε θα την δοκιμάσω σίγουρα!!!
    Καλό Σαββατοκύριακο σου εύχομαι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ράνια μου οι συμβουλές και οι οδηγίες πάντα είναι χρήσιμες.
    Αυτή είναι μία τεχνική με πολύ όμορφα αποτελέσματα. Τέλεια τα έργα σου!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πολύ χρήσιμες οι πληροφορίες σου και ειδικά για μένα που ξεκινώ τώρα !!!
    ΚαλόΣ/Κ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ήθελα να φτιαξω μια ξύλινη επιφάνεια για τις φωτο μου, οποτε η ανάρτηση σου με βοηθάει πολύ. Σε ευχαριστώ Ράνια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πραγματικά τα έκανες τέλεια όλα αυτά που εφτιαξες,καθώς και οι οδηγίες σου είναι εύκολες και απλές....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Εγώ είχα εντυπωσιαστεί τη πρώτη φορά που έφτιαξα ένα κουτί με αυτή την τεχνική!! Μου φάνηκε ωραίο, εύκολο και μου άρεσε η φάση με το κερί!! Βέβαια δεν έχω κάνει το ανάποδο με το χρώμα που είπες.. Πρέπει να το προσπαθήσω :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πράγματι πολύ όμορφη τεχνική, την χρησιμοποιώ συχνά.
      Οσο για το ανάποδο εκείνη τη στιγμή θεώρησα ότι ταιριάζει καλύτερα και το έκανα.

      Διαγραφή
  8. Όλη την επιφάνεια την περνάς με κερί ή μόνο εκεί που θέλεις να γυαλοχαρτάρεις;
    Θα μου άρεσε πολύ το σκούρο χρώμα από πάνω.Θα το δοκιμάσω οπωσδήποτε.
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όταν για παράδειγμα θέλω μόνο τις γωνίες, περναω μόνο αυτές.Αν όμως θέλω μεγαλύτερη επιφάνεια , το περνάω όλο και τρίβω εκεί που θέλω, γιατί δεν θυμάμαι, ούτε βλέπω σε πια σημεία έχω περάσει.

      Διαγραφή
  9. Gracias. Tu tutorial se entiende perfectamente aún sin texto.
    Saludos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Έδωσες απλές συμβουλές σε μια εύκολη κατασκευή για να την καταλάβουμε. Σε ευχαριστούμε πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πολύ ωραίο το tutorial σου, Ράνια μου. Θα βοηθήσει πολύ αυτές που είναι στο ξεκίνημα, αλλά και οι πιό παλιές πάντα κάτι έχουν να πάρουν από ένα τέτοιο μάθημα. (πέρνα να δεις πόσο διαφορετικό έγινε αυτό που έφτιαξα με βαζελίνη αντί για κερί - έχει άλλο αποτέλεσμα).
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Marie-Anne εγώ σε ευχαριστώ πολύ ,εχω βρει τόσα χρησιμα για το ντεκουπαζ στο μπλογκ σου. Ερχομαι να δω τι καινουριο ανακάλυψες.

      Διαγραφή
  12. Είναι ωραίο να μοιράζεται κανείς τις γνώσεις του και σε ευχαριστούμε γι΄αυτό. Φαίνεται απλό και κάποια στιγμή θα τολμήσουμε να το δοκιμάσουμε.Το αποτέλασμα πάντως είναι εντυπωσιακό και τα έργα σου καταπληκτικά όπως πάντα!!!!1Καλό Σ/Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή επιτυχία στη δοκιμή σου.
      Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια.

      Διαγραφή
  13. Ωραίο και κατανοητό μάθημα με ωραίο αποτέλεσμα μπράβο Ράνια!!!!! Φιλάκια καλό βράδυ.............

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μπράβο για το μάθημα Ράνια μου!!!!1
    Πάντα χρειάζονται οι λεπτομέρειες ακόμη και για όσες το κατέχουν το άθλημα!!!!!!
    Τέλεια τα έργα σου!!!!!!!
    Φιλάκια πολλά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πολύ χρήσιμες οδηγίες Ράνια μου, ειδικά για τους αρχάριους είναι θησαυρός!
    Ακριβώς έτσι κάνουμε κι εμείς την παλαίωση στο ντεκουπάζ, και με τα ίδια προιόντα. Το αστάρωμα πραγματικα δεν χρειάζεται όταν το ξυλο είναι φυσικό και χωρίς βερνίκι.
    Φιλιά πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Σ' ευχαριστουμε για τις τόσο χρήσιμες συμβουλές σου. Προσωπικά, σαν αρχαρια που είμαι, τις χρειαζομουν πολύ! Οι κατασκευές σου με αυτή την τεχνική είναι υπέροχες! Συνέχισε να μας δίνεις κι άλλα tutorials.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελπίζω Χαρά να βοήθησα, περιμένω να δω τις δημιουργίες σου!!

      Διαγραφή
  17. Πολύ ωραιές και χρήσιμες οι συμβουλές σου για το ομορφο χόμπι του ντεκουπάζ! Κάνω ντεκουπάζ αλλά ποτέ με παλαίωση! Θα το δοκιμάσω!Το αστάρωμα πραγματικα δεν χρειάζεται όταν το ξυλο είναι φυσικό1Φιλάκια και να έχεις μια καλή και δημιουργική εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για μένα είναι από τις ωραιότερες τεχνικέ ς, που μαζί με ντεκουπάζ απογειώνει ένα έργο!!

      Διαγραφή
  18. Ράνια σε υπέρ-ευχαριστώ!! Δεν είχα ιδέα πως γίνεται αυτή η τεχνική! Έχω εντυπωσιαστεί ομολογώ! Θα δοκιμάσει άμεσα να το βάλω σε εφαρμογή σε κάτι μικρούλι αρχικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ετσι έτσι από μικρό ξεκίνα Κατερίνα μου, γιατί εγώ έχω καταστρέψει και μεγάλα χαχα!!
      θεωρώ βέβαια ότι δεν θα χεις κανένα πρόβλημα, είναι απλή τεχνική και συ που εχεις ασχοληθεί με κοντινά πράγματα θα τα πας σουπερ!!

      Διαγραφή
  19. Εξαιρετικά χρήσιμη αναρτηση. ΒΑσικά δεν ειχα ακουσει πολτέ για το κερί. Και εχει μεγάλη διαφορά. Τα εργα σου ειναι πολύ εντυπωσιακά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ Μαρία, χαιρομαι που έμαθες κάτι καινούριο από την ανάρτηση μου!!!

      Διαγραφή
  20. Bellisimos trabajos!!!

    Felicitaciones y gracias por compartir

    Con cariño Victoria

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Εξαιρετικές οι δημιουργίες σου Ράνια μου!! τις λατρεύω κι εγώ τις τεχνικές παλαίωσης!!! Πολύ κατατοπιστικότο tutorial σου για όσους ξεκινάνε και τους ενδιαφέρει η τεχνική!!
    Φιλάκια πολλά με όμορφες δημιουργίες!!
    Καλή βδομάδα να χεις!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Πολύ χρήσιμη η ανάρτησή σου Ράνια καθώς σίγουρα όλοι κάποια στιγμή όταν ξεκινάμε μία νέα τεχνική έχουμε πολλές απορίες! Όσο για τις δημιουργίες σου, άκρως χαριτωμένες!! Καλό απόγευμα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ευχαριστούμε για τις οδηγίες Ράνια!!Ως μία άσχετη σε πολλές από όλες αυτές τις τεχνικές και όμως λάτρης του τελικού αποτελέσματος κάθε πληροφορία είναι ευπρόσδεκτη!!Καλό ΠΣΚ Ράνια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Καλώς σε βρήκα!! Πολύ κατατοπιστικές οι οδηγίες σου. Θα επιχειρήσω να ξεκινήσω και τουλάχιστον έτσι όπως το περιγράφεις μου φάνηκε βατό. Θα δείξει!! Ευχαριστούμε για τις πληροφορίες!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή